tisdag 10 januari 2012

En mycket speciell weekend i Malmö...

Ja, som ni vet var jag på bröllop i helgen. Kaos, ordning, kärlek och tårar är väl den bästa sammanfattningen. Det är något speciellt med bröllopsceremonier förstås. Man smittas varenda gång. Av tårarna, glädjen som inte går att beskriva. Och vet ni vad jag gjorde? Jag höll mitt allra första tal. Så nervös har jag inte varit sedan någon redovisning på Universitetet för minst 6 år sen.

Jag är så lycklig för henne och numera hennes mans skull och önskar dem all lycka. Utöver allt annat så beundrar jag att min vän faktiskt såg ut att njuta av sin fest istället för att se till att allting som planerats skulle ske till punkt och pricka. För vad är mest värt? att man har gift sig och lovat varandra evig kärlek eller att tårtan ska skäras prick fem i fyra? Det har fått mig att tänka till lite och förhoppningsvis kommer jag inte att vara den klassiska bridezillan på mitt eget bröllop. Jaa..man kan alltid hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar