måndag 19 december 2011

Katt söker hem

Min kompis har hittat en katt som vistats på hennes gård. Jag kommer att ta hem den till mig ikväll. Men jag skulle vara oerhört tacksam om någon skulle vilja ta över ansvaret för den här söta killen?

Så här skriver min kompis:
"Den här söta katten har varit I min gård länge nu och efter massa sökningar lappar mm så har ingen hört av sig. Hittade ett id nummer på kissen men efter forskning tillsammans med polisen så har ägaren av katten flyttat till strängnäs i somras och han har inga aktuella nummer. Polisen tyckte att jag kommer med den till ett katthem om inget annat. Dvs denna stackaren är hemlös (han åt 3 skålar av full kattmat på engång när jag gav honom mat första gången)Om ni känner någon som vill ta hand om den eller era bekanta så får ni gärna höra av er, hellre att han hamnar i ett varmt hem än ett katthem. Lite fakta om denna katten: Han heter Baldur (enligt id registret) är han 6 år otrolig kelig och tam jättesnäll katt hane och kasterad, han bor just nu i min trapphus , tyvvär så accepterar inte min hann katt honom. Annars skulle jag ta hand om den."
//CikCik


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar