fredag 26 november 2010

Privat streetdance lektion, inte helt fel...

Igår blev det oplanerad övertid på jobbet. Ovanligt att det sker 2 gånger samma vecka. Hursomhelst kommer jag 10 minuter försent till en tom danssal och en ensam danslärare.

Jag ursäktade att jag blev sen och stod där med mitt pick pack och tre lager kläder som skulle bytas. Trodde han skulle köra bort mig. Men till min glädje var det grönt att få privatlektion av mästaren själv!

Jag sprang så fort jag kunde, bytte om och kom tillbaka. Lektionen bestod ju nu utav att vi dansade korta koreografier tillsammans ett par gånger och sen skulle jag göra enmanna show. HJÄLP! skrek mina inre röster. Men det gick ganska bra, till och med lite bättre eftersom jag kunde fokusera mer och han kunde fokusera på att varje rörelse blev väl gjord.

Vi har på sistone dansat mycket till Christina Aguileras "Not myself tonight". Och nej, jag slapp inte de 48 situpsen och armhävningarna. Alltså 48 situps av olika slag och runt 15 snälla armhävningar där man stödjer sig på knäna.

Jättenöjd var jag i alla fall efter denna omgång! det är ju dyrt med privat danslärare men verkligen värt det om man vill satsa. Det är dagens insikt.

Efter dansapasset blev det Sibyllas grill och en 150grams mumsmeny till Family Guy.
Stewie var lika söt eller till och med sötare än vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar