tisdag 18 oktober 2011

Vackra saker att bära, Michael Kors & inner peace.

Jag ser nu i min blogg att det på sistone varit fler bilder än ord. Varken svaga eller starka åsikter. Men man behöver ju inte alltid tycka och tänka saker. Ibland vill man bara observera, utan att döma, utan att tycka ditten och datten om det man ser eller hör. Det är så skönt att bara kunna vara ibland och vila i sig själv.

Vad gäller prylar är det ingen vila. Känner mig faktiskt lite prylgalen just nu. Lustigt att man ibland lyckas vara besatt av det materiella på ett sunt sätt men att samtidigt klarar av att reflektera över sin tillvaro. Det betyder förstås inte att jag går och köper saker hela tiden. Utan mer att det är roligt att se vad det finns för kul ute på marknaden. Visst får man en anledning att köpa på sig lite uppdateringar för höstgarderoben nu när det är kallt.

Mitt senaste nämnvärda köp är "fodralplånboken" till min Iphone. Den älskar jag! och allt vad höstdepp heter försvinner så fort jag får ögonkontakt med den. Visst får man lov att vara lite ytlig ibland om man då och då tar sig tid att vara det motsatta, eller hur? precis som man unnar sig lördagsgodis. Å andra sidan kan man ju fråga sig hur man ska definiera ytligt. Varför inte bara låta det vara och tillåta sig själv och andra vara som de är utan att döma och kritisera? sålänge någon inte blir skadad...vilket är underförstått.

Chic.se säger:
Kombinerar ett iPhone-fodral med en designerplånbok. Förutom plats för din iPhone finns fack för id-/kreditkort och sedlar. Fodralet är litet nog för att få plats i handväskan, men kan även bäras som en väska med den tillhörande handledsremmen.
Fodralet är tillverkat i äkta skinn och finns med ormskinnsmönster eller svart lack med guldfärgade detaljer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar