fredag 1 juli 2011

Varför är det alltid så?

Så fort semestern börjar närma sig med stora steg brukar jag få en skum seperationsångest från jobbet. Inte så att jag inte vill vara hemma flera veckor i sträck och varva ner. Utan att jag alltid brukar befinna mig i ett härligt workflow precis innan semestern och brukar oftast ha tappat all förmåga att längta efter saker och ting. Kanske det i sig är ett tecken på att man behöver ett break.

När jag väl börjar jobba igen och det snöar utanför mitt kontorsfönster mitt i Februari kan jag sitta och drömma mig bort till oändliga stränder och värme eller att bara få vara hemma, tända ljus och sova länge på morgnarna.

Jag får helt enkelt ge mig själv lite tid att varva ner och försöka gå ner i "semestermode". Nu ska jag sätta mig mittemot en iphone:ande medresenär och tänka sommar...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar