måndag 25 juli 2011

Liten investering

Ingen bra dag idag. Hemska saker som händer i omvärlden som får en att vakna till, se saker ur nya perspektiv och stora problem blir plötsligt mikroskopiska.

Vi har inte ont om det materiella, snarare tvärtom. Om det är något vi saknar så är det självinsikt och lugn och ro i våra hetsiga liv.

Idag tog jag en paus. Köpte två böcker som är tänkta som en liten investering i mig själv. Ett bidrag till det liv jag önskar leva. I balans och i tacksamhet för det dyrbaraste jag har. De människor jag älskar, att de är vid liv och att jag lär mig att uppskatta dem och mig själv oftare. Jag vill hitta förnöjsamhet i det jag har istället för att jaga vackra saker som gör mig lycklig för stunden och ligger i en stadsmissionscontainer dagen efter. Det är lätt hänt i våra 9-17 liv.

Önskar de människor som sörjer sina älskade men också oss andra som står utanför och gråter inombords och försöker att sätta oss in i deras skor. Att vi alla får ro och att vi aldrig släpper tron på det goda.

Nu ska jag börja ta hand om mig



1 kommentar: