fredag 1 april 2011

Bekännelser

Visst skulle jag inte vara vek och rymma till mamma så fort jag vaknade ensam i min lägenhet två veckor sen. Gissa vem som stod i mammas hall 1 timme senare med sin weekend bag i ena handen och katten i den andra. Jag måste säga att det var en härlig weekend förutom att min mammas hyresgäst blev upprörd för att Gauss råkade äta lite av hennes katts mat trots att hon var medveten om att jag matat hennes katt precis 10 minuter innan. Är man student så har man inte råd att bjuda på kattmat(för 5 kr)förklarade hon. Då vet man det!

Utöver den tråkiga händelsen så hade jag det urmysigt och jag kände mig utvilad på söndagen och började känna hemlängtan. Jag var redo att flytta in hos mig och den känslan var befriande och helt underbar. Känslan av att man kan klara sig själv. Den har jag alltid haft och tycker om att vara självständig men det är lätt hänt att det blir en vana, att alltid ha någon där då man bor ihop med någon. Särsklit då man bekvämt föredragit hemmakvällar framför häng med kompisar i 4 år.

Nu har jag alltså lärt mig att bo ensam and I´ve passed the test! Har till och med njutit av egen tid och haft en massa kul med kompisar. Så nu kan älsklingen faktiskt komma hem igen så kan vi köpa godis och titta på TV, tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar