onsdag 29 oktober 2008

Höstpromenad

Kom precis hem från en liten välbehövlig kvällsrunda. Vi gick ner till sjön. Eftersom himlen var klar lade jag mig på bänken som låg mitt på stranden och tittade på stjärnorna i natt himlen. Sånt borde man göra oftare. Det är som balsam för själen, thihi. Jag lär sova gott inatt.

Annars är jag fortfarande förkyld, har varit det i 3 dagar än så länge, idag var det feberdag nr 1.
Vissa förkylningstillfällen kan vara helt ok, om man har en härlig DVD box att gå igenom eller en spännande bok att sluka eller ett gott sällskap.

Men denna förkylningssäsong hade jag inte mycket att göra. Har mest vilat eller suttit vid datorn och sökt jobb vilket jag inte borde göra, alltså att sitta vid datorn. Jobb behöver jag verkligen och saknar rutin som ett arbete medför och en lön att betala räkningar med.

För övrigt läste en kär vän en saga för mig idag, vilket var väldigt mysigt. Kändes precis som när var mindre och man målade upp alla dessa bilder i huvudet.

Nej nu måste jag göra mig redo för skönhetssömnen efter alla skönhetspoäng som förkylningen tagit ifrån mig.

Ja, jag vet hur det där lät...gonatt .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar