torsdag 5 april 2012

Tillbaka, men ändå inte...

Semestern är över och jag känner mig mer vaken. Kanske inte lika energifylld som jag var före min förkylning men ändå. De sista dagarna av semestern kändes som ett par dagar innan nyår då man laddar inför en ny start. Jag hann vara frisk och full av "allt jag vill göra" tankar ett par timmar efter hemkomst men sen tog förkylningen musten ur mig och jag orkade knappt gå och handla på ICA nära som kändes flera mil bort.

Men nu börjar det hända saker. Jag känner mig peppad inför att börja träna igen, kommer upp i tid på morgnarna. Hade min första Kathaklektion igår efter semesteruppehåll. Känner inte riktigt att jag landat i vardagen. Det känns som att man befinner sig lite ovanför vardagsbubblan eller snarare i sin egna lilla bubbla och flyter igenom dagarna. Rätt skönt faktiskt. Frågan är hur man kan förlänga den här känslan...

Mitt knep brukar vara att faktiskt se varje helg som en liten semester. För det är ju precis vad det är. Även om helgen är kort finns det sätt att få dagarna att kännas längre. Att verkligen gå ner i varv och njuta av småsaker som känns lyxiga. Förra helgen köpte jag en massa god ost och lufttorkad skinka. Varför hade ingen talat om för mig hur gott det är med lufttorkad skinka?? det är som att en ny värld har öppnats. Tror nästan att förra helgen kommer att gå i repris denna påskhelg.

Glad Påsk på er!


                                  Bland bergen i Munnar, Kerala


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar