tisdag 17 april 2012

Ny inspirationskälla till inredning

Det började med att jag köpte en bok som heter Wabi Sabi. Hur man släpper allt och bara lär sig vara här och nu och acceptera det som är och se skönheten i enkla saker. I samma anda har det utvecklats en inrednings, låt oss kalla det trend eller levnadssätt som också fötts från Wabi Sabi.

Jag kan tänka mig att tankesättet redan finns. Inom t ex Waldorf filosofin. Det handlar i korthet om att sträva efter enkelhet och möblera med hjärtat och välja inredning som är naturnära i färger och material. Gärna med sina ålderstecken. Väldigt vackert tycker jag. Det får mig att avstå från att köpa massproducerade möbler som kostar en förmögenhet och hellre vilja satsa på något som har en historia. Något som inte behöver perfekt.

När jag hittade det här konceptet har jag blivit som besatt av att leta efter inspiration och få idéer till hur jag kan skapa en sån stäming i mitt hem.

Här kommer lite bilder som kan ge en liten fingervisning om vad det handlar om och hur vacker och harmoniskt det bli.









               







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar