fredag 30 december 2011

praktisk ögongodis

Har länge funderat och vridit och vänt på tanken av att skaffa en klädställning. Fördelarna är ju att man har översikt och lättare kan rensa igenom kläderna och bara ha de kläder man tycker om och använder. Man spar utrymme och kan lättare börja bygga/bevara en bra garderob. Nackdelarna att det kanske dammar i kläder och rummet... det återstår att se. Man kanske får skaffa en klädpiska eller något för att damma av. Sist men inte minst tycker jag att det är så himla snyggt!

Så jag begav mig till IKEA fylld av förväntan och spänning. Det är så roligt att göra om hemma och det finns fortfarande en massa kala väggar och utrymmen hemma som jag vill göra ngt med. Det här blir ett perfekt sätt att göra lägenheten lite mer ombonad. Väl på varuhuset så ville jag köpa det ena och det andra, mest dekorationer/tavellist osv. Men jag höll hårt i min krage och plånbok och kom hem med klädställningen Mulig, lite kökshanddukar,champagneglas(set om 6 glas för 9kr), en mjölkvisp och lite potpurri.

Så nu är jag i full gång att göra sovrummet mysigt och trevligt att hänga i. Det kommer att bli mitt lilla krypin främst, där jag ska börja använda sekretären som skrivbord för mina projekt och strösurf. Pojkvännens grotta är ju vardagsrummet så det här rummet ska jag paxa och göra det till mitt!! det enda som saknas nu är någon form av skoförvaring, lite tavlor och växter. Sen är jag nöjd...ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar