lördag 25 augusti 2012

Tankar på bussen

Drömmer om eget företag, bil, körkort, hund och boende med närhet till natur och vatten.

Man skulle kunna tro att det som krävs är hårt arbete och disciplin. Sant förstås, men det handlar också om vägen dit. Har du slitit ut din kropp och själ så är kanske inte framgången inte lika kul. Hitta en balans i sig själv är nyckelordet tror jag.

En sak jag har lärt mig är också att ta reda på varför man vill nå ett visst mål. Är det för ens eget välbefinnande eller för att bevisa något för någon annan. Ska man lägga ner hundratals timmar på något så är det bra om man vet varför. Ibland upptäcker människor att de levt halva sitt liv för att tillfredsställa någon annans förväntningar.

Men som min svärmor skulle säga "all joy comes to me with ease joy and glory" vilket kan tolkas på flera sätt. För mig betyder det att leva med positiv inställning till sig själv, det man väljer att syssla med, väljer det som känns lätt för en och har modet att välja bort människor och saker som tynger en. Med övning är det väldigt enkelt.

Njut av helgen till fullo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar