lördag 15 november 2008

Rosor


Idag fick jag jättefina rosor av min pojkvän då vi fyller 1 år och 8 månader :) Jag kom att tänka på att antalet rosor man får har en betydelse, om man nu känner för att tolka det.

Så här kommer översättningar, från blomspråket till svenska :D

En blomma - Du är mitt allt.
Två blommor - Låt oss resa bort tillsammans.
Tre blommor - När får jag träffa dig igen?
Fyra blommor - Jag ser upp till dig och är dig tacksam.
Fem blommor - Jag gör vad som helst för dig.
Sex blommor - Jag tvivlar på ditt ord.
Sju blommor - Jag älskar dig.
Åtta blommor - Jag förblir dig trogen intill döden.
Nio blommor - Jag vill vara ensam med dig.
Tio blommor - Vill du gifta dig med mig?

Vill ni veta vad min bukett betyder så får försöka lista ut det från bilden här uppe ;)



* * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * * * *

2 kommentarer:

  1. haha, nej, det är 10 rosor och han visste inte ens om det, så nu är han fast;)

    SvaraRadera